De groene smoothie

Dé manier voor mij om snel wat vitamines naar binnen te krijgen is het maken van een groene smoothie. Niet alleen voor mij, maar natuurlijk ook voor mijn peuter! En gelukkig is niet alleen roze haar lievelingskleur.

Eigenlijk ging het groente eten altijd wel prima, maar helaas zijn ook wij in die weigerfase terecht gekomen. Prima… ik heb geen zin in die strijd, dus dan doen we het lekker zo! En door fruit bij de groente te doen wordt de smoothie lekker zoet en hebben ze er niks van door (lees ook hoe Merle de groente verstopt in havermoutpannenkoekjes).

Daarnaast ben ik ook een kei in mezelf vergeten als de kinderen wel braaf hun fruit op hebben, dus zo krijg ook ik mijn dagelijkse portie binnen!

Wat heb je nodig voor 2 grote glazen?

  • Halve banaan
  • Halve mango
  • 10 aardbeien
  • 4 rauwe broccoliroosjes
  • Handvol spinazie
  • Scheut yoghurt
  • Scheut amandelmelk
  • Eventueel: Strooi er wat chia zaad over en roer goed door, zodat ze het vocht goed kunnen opnemen.

Zo… klaar voor een nieuwe dag, enjoy!

Note: Wees voorzichtig met het gebruik van chia zaad tijdens de zwangerschap, het heeft een bloedverdunnende werking!

Leave A Comment